Mooi en schoon Gelderland

Een overweldigende media-aandacht en meer dan 6.000 bestelde speciale containerstickers maakten ‘Mooi & schoon Gelderland’ tot een geslaagde campagne.

In het voorjaar lanceerde GLK het plan om mensen ervan bewust te maken dat afval niet in de natuur hoort. Donateurs bestelden massaal speciale stickers voor op hun afvalcontainers en lieten zo hun stem horen.

Omroep Gelderland (radio en tv) besteedde er meteen veel aandacht aan; onze boswachters John ter Horst en Sabine Wolters werden geïnterviewd. In de Stentor, de Gelderlander, de Telegraaf, het tijdschrift Naober en tal van huis-aan-huisbladen verschenen artikelen.

Ook op de sociale media werd de campagne veelvuldig besproken. Berichten op Facebook werden gedeeld en leverden veel likes op.

Een filmpje met een oproep van Bennie Jolink om de campagne te steunen, leverde meer dan 70.000 views op. Wouke van Scherrenburg zorgde met een interview op Radio Gelderland en met berichten op Twitter (65.000 volgers) ook voor het nodige rumoer.