Vergadering

Donateursvergadering 2016

Bijzondere boottocht door IJsseldal

Op 1 oktober stapten honderden donateurs aan boord van de ‘River Dream’ voor de jaarlijkse donateursvergadering van GLK. Tijdens de vergadering werd ook de winnaar van de GLK-prijs 2016 bekend gemaakt.

Het decor en de locatie voor de donateursvergadering waren dit keer erg bijzonder. De IJssel is van oudsher de levensader voor steden, waarvan sommigen zich in de middeleeuwen verbonden ter bescherming van de handel op de Noord- en de Oostzee, de Hanze. Beken en sprengen stroomden vanaf de Veluwezoom naar de het IJsseldal. Dankzij de daaraan gelegen watermolens ontstond er de oudste industrie van de lage landen.
Tijdens de vergadering blikte directeur-bestuurder Peter van den Tweel terug op het voorgaande jaar en vertelde hij over een aantal nieuwe projecten. Aansluitend werd de GLK-prijs 2016 uitgereikt aan mensen van Stichting Prehistorisch Kamp Apeldoorn.
Na de vergadering werd de boottocht vervolgd richting Hattem, langs natuurgebieden en projecten van GLK zoals de uiterwaarden bij Veessen, de beboste heuvelterreinen Berghuizen, Klooster Hulsbergen en Hoenwaard.